środa, 23 maja 2012

Mroczny Dziennik Geniusza Zła, 23 maja 2012

Kolejny nudny dzień nieprzęciętnej egzystencji. Więc jest w porządku. Każdy dzień, który kończy się leżeniem na łóżku i opychaniem się kilogramami truskawek jest w porządku


Dzisiaj jak obiecałam poprowadzę  lekcję jak być złym i ktoś mi w tym pomoże. Tym kimś jest jeden z największych Geniuszy Zła, Dr Horrible. Przerobię dzisiaj lekcje z jego bloga. Zapraszam:






Podstawowe zasady Geniusza według Dr. Horrible (wybrane przez Marvel, z jej komentarzami):

1.
"A lot of guys ignore the laugh, and that's about standards."
("Mnóstwo ludzi ignoruje śmiech, a tu chodzi o podstawy")

Jest to pierwsza i zarazem jedna z najważniejszych rad, jakie daje Dr Horrible. Każdy Geniusz Zła musi mieć swój złowieszczy śmiech, którym wita gości i żegna wrogów. Bez tego się nie obejdzie.

2.
"Wow, sarcasm! That's original!"
("Łał, sarkazm! Oryginalnie!")

Wbrew wszelakim pozorom w tym cytacie wcale nie chodzi, żeby nie używać sarkazmu. Wręcz przeciwnie, sarkazm jest wskazany, jeśli umiesz go używać i używasz go przeciwko innym, a nie inni przeciwko tobie.

3.
"And by the way it's not about making money, it's about taking money. Destroying status quo, because status is not quo. The world is a mess and I just need to rule it."
("I tak właściwie tu nie chodzi o zarabianie pieniędzy, chodzi o zabieranie pieniędzy. Niszczenie statusu quo ponieważ status nie jest quo. Świat to bałagan i muszę go tylko uporządkować.")

Przydałby się jakiś komentarz, a nie potrafię napisać nic innego niż: this!. W tym jednym, króciótkim cytacie kryje się cała kwintesencja bycia złym. Aż się łezka w oku zakręca.

4.
"Look, I'm just trying to change the world, ok? I don't have time for grudge match with every poser in parka! Besides, there's kids in that park, so..."
("Spójrz, próbuje tylko zmienić świat, ok? Nie mam czasu na jakieś bitwy z każdym pozerem w parku. Poza tym, w parku są dzieci, więc")


Też bardzo ważna lekcja, pokazująca całemu światu, że to, że jestem Złym Geniuszem, wcale nie oznacza, że jestem okrutny i zabijam bez opamiętania. Krzywdzenie dzieci nie przysparza popularności i nikt nie chcę później słuchać kogoś, kto jest tak zły. 
No i nie oznacza to również, że każdy samozwańczy superbohater od razu jest wrogiem.


5.
"Oh, godness, look at my wrist, I gotta go!"
("O, boże, spójrz na mój nadgarstek, muszę iść")


Cytat z serii: każda wymówka jest dobra, o ile zostanie umiejętnie wykorzystana. Dla istot takich jak ludzie nawet sprawdzenie godziny na nadgarstku ma sens.


6.
"I wanna do great things, you know? I wanna be an achiever, like Bad Horse"
("Chcę robić wielkie rzeczy, wiesz? Chcę być zdobywcą, jak Bad Horse")


Każdy, powtarzam każdy, powinnien mieć swój autorytet. Kogoś, kogo wielkość będzie podziwiał i do niej dążył (służę pomocą, dla początkujących Geniuszy Zła). Dla mnie są to Loki, James Moriarty i oczywiście, właśnie Dr Horrible.


7.
"I have Ph. D. in horribleness"
("Mam doktorat z okropności")


Tytuły są ważne, zwłaszcza te doktorskie, bo są najbardziej cool. Ja na przykład, chcę zostać doktorem matematyki, ponieważ, po pierwsze James Moriaty nim był, a po drugie na prawdę nie wiem na jakim uniwersytecie wykładają okropności.


To by było chyba na tyle.


Mam nadzieję, że moja lekcja będzie kiedyś dla kogokolwiek pomocna. 


Dzisiejsza piosenka, to oczywiście jedna z Dr Horrible's Sing Along Blog:




Pozdrawiam, 
Marvel Princess

2 komentarze:

  1. Hehe, akurat kończę pisać fanfika dla Dirka Gently'ego, w którym dałam mu takiego chwilowofikcyjnego wroga i tak mi przyszło do głowy, żeby go sobie sprawdzić podłóg tych sprytnych zasad... 1 i 4 zaliczone, 3 w zasadzie też, 2, 6 i 7 oblane na całej linii, a 5 trudno powiedzieć (chyba 7000 znaków, to za mało, żeby poznać naturę tego złola). Tak więc wychodzi na remis :p

    OdpowiedzUsuń
  2. Czas poznać wroga - muszę zapoznać się z panem Horriblem :)

    OdpowiedzUsuń