piątek, 23 grudnia 2011

Myth , Dziennik Superbohatera 23.12.11 Piątek

Dzisiejszego dnia post będzie szybciej niż zwykle, gdyż w prognozie pogody , ta ładna ruda Pani w spódniczce , co tak zawsze ugina się i macha rękoma (przed greenboxem na który później jest nakładana mapa) nie zapowiadała na dzisiejszy wieczór ataków kosmitów / terrorystów / wściekłych robotów / obrażonych koleżanek . Jest dziś przeddzień Wigilii ! (tak , zapomniałem o świętach , myślałem że są za tydzień) dzisiejszego dnia , nie wydarzyło się nic , no może poza przedwczesnymi życzeniami od Agnieszki i niezwykle niecnej próbie, niecnego wykorzystania moich nadludzkich mocy do niecnych celów , lecz w porę udało mi się zapobiec katastrofie , z resztą nie ważne bo nie było to nic ważnego.

"Zagadka Wojtusia"
Przypomniało mi się jak pewnego dnia, dawno dawno temu a konkretnie w środę . Kolega Wojtuś ni stąd ni zowąd zadał pytanie dlaczego "Rzeczpospolita Polska" to "Rzeczpospolita Polska" a nie "Polska" , nikt nie znał odpowiedzi i wszyscy zapomnieli , lecz dziś to oto pytanie mi się przypomniało i znalazłem odpowiedź (nie moja ale mojej cioci Wikipedii) :
Słowo rzeczpospolita oznacza rzecz publiczną (wspólną dla wszystkich) lub republikę i jest kalką łacińskiego zwrotu res publica. W kontekście poprawności językowej słowo Polska w nazwie oficjalnej jest przymiotnikiem, a nie rzeczownikiem (łac. Respublica Polona, a nie: Respublica Polonia), stąd prawidłowa forma dopełniacza to Rzeczypospolitej (Rzeczpospolitej) Polskiej (a nie: Polski)

A więc "Zagadka Wojtusia" zostaje uznana za rozwiązaną .

Jeśli wydarzy się coś co będzie warte uwagi to napiszę .
Piosenka dnia :

dobranoc :)

A jednak ! znów ta piosenka "from Sara with love" ! prześladuje mnie ! dzisiaj drugi raz , wczoraj i przedwczoraj też leciała..... wyczuwam nadchodzące niebezpieczeństwo !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz